زاویه سازی فک

زاویه سازی فک

 زاویه سازی فک با تزریق ژل چیست؟

یکی از بهترین راهکارها برای بهبود انحنای سطحی، استفاده از روش تزریق ژل زاویه سازی فک است.  می توان گفت که این روش‌ کم‌تهاجمی هم تاثیر جوان کننده بر صورت می‌گذارد و هم تاثیر شگفت‌انگیز در زیبایی چهره‌ی فرد می گذارد.

در عصر امروز با گسترش تکنیک های زیبایی،  زیبایی چهره از اهمیت بالاتری برخوردار شده است. افراد زیادی به فکر رفع عیوب چهره ی خودهستند. در ادامه قصد داریم درباره زاویه سازی چانه و فک با ژل که یک روش غیرتهاجمی و تحولی  که در عرصه زیبایی به ارمغان آورده است صحبت کنیم.

حالت اجزای چهره مقوله ای ژنتیکی و ارثی می باشد، اما با پیشرفت علم، زیبایی به یک امر مهمی در جوامع امروزی تبدیل شده است  بیماران می توانند خط فک خود را هر طور که خودشان میخواهند انتخاب کنند، به عنوان مثال می توانند با مراجعه به کلینیک زیبایی تزریق ژل حجم و زاویه ی اجزای صورت را تغییر دهند.

داشتن زاویه ی فک مناسب  زیبایی خیلی خوبی را  به چهره ی فرد می دهد.در این بین فردی را در نظر بگیرید که از زاویه چهره ی خود احساس خوشایندی ندارد، و می دانیم که هزینه جراحی هم بالاست و هم مدت زمان طولانی را باید در استراحت سپری کند، از این رو توصیه می شود، برای رسیدن به نتیجه زودتر و مطلوب تر، از این تکنیک بهره ببرید.

چه افرادی می‌‌توانند متقاضی تزریق ژل باشند؟

 به طور کلی هر فردی که از سلامت عمومی خوبی برخوردار است و قصد دارد شکل فک خود را اصلاح کند، می‌توانند کاندیدای مناسبی برای تزریق ژل باشد. درصورتیکه شما مشکل خاصی دارید و یا سیگار می‌کشید، ممکن است در معرض خطرات و عوارض جانبی قرار بگیرید. به همین دلیل بهتر است از روش‌های دیگری استفاده کنید.

آیا زاویه سازی فک به رفع غبغب کمک می‌کند؟

 پاسخ این سوال مثبت است و تزریق ژل می‌‌تواند به رفع غبغب کمک نماید. تجمع چربی اضافی در ناحیه چانه و ضعیف بودن ساختار چانه باعث به وجود آمدن غبغب می‌شود. با زاویه سازی چانه به کمک ژل می‌‌توان به رفع ظاهر ناخوشایند غبغب کمک کرد.

زاویه سازی فک چگونه انجام می‌شود؟

 زاویه سازی فک با تزریق ژل یک روش ساده و سرپایی است که معمولا در کمتر از ۳۰ دقیقه انجام می‌شود. شما می‌توانید همان روز پس از جلسه مشاوره اولیه به تزریق ژل بپردازید. پزشک از کرم بی حس کننده روی ناحیه مورد نظر استفاده می‌کند تا دردی احساس نکنید. سپس پزشک از سرنگ مخصوص برای تزریق ژل در ناحیه چانه استفاده می‌کند. با توجه به ساختار چانه و نتایج مورد انتظار شما ممکن است به چندین مرحله تزریق ژل نیاز داشته باشید. پس از تزریق ژل شما نیازی به استراحت در منزل ندارید و می‌توانید فعالیت‌های روزمره خود را از سر بگیرید.

دوران ریکاوری و مراقبت‌های پس از تزریق

 بروز مقداری قرمزی، تورم و درد در ناحیه تزریق طبیعی است که معمولا طی مدت چند روز برطرف می‌شود. پس از تزریق ژل باید از دستورات پزشک پیروی کنید تا دچار عوارض جانبی نشوید. برخی از این موارد به شرح زیر می‌باشند:

  • از مصرف مشروبات الکلی، قرار گرفتن در معرض نور مستقیم آفتاب و فعالیت جسمانی شدید به مدت ۴۸ ساعت خودداری کنید.
  • از دست زدن به ناحیه تحت درمان خودداری کنید.
  • به منظور کاهش تورم می‌توانید از کمپرس یخ استفاده نمایید.

ماندگاری نتایج حاصل از تزریق ژل چقدر است؟

 معمولاً ماندگاری نتایج حاصل از زاویه سازی فک با تزریق ژل حدود ۱۲ تا ۱۸ ماه است که در برخی موارد تا ۲۴ ماه نیز ادامه خواهد داشت. هیالورونیک اسید، هیدروکسیل آپاتیت و پلی لاکتیک اسید از جمله فیلرهایی هستند که به تدریج توسط بدن جذب و تجزیه می‌شوند و پس از مدتی اثر آنها از بین می‌‌رود. به این ترتیب در صورت رضایت از نتایج اولیه می‌توانید برای تزریق مجدد ژل به پزشک خود مراجعه کنید. برخی از پزشکان به بیماران خود توصیه می‌کنند پس از آنکه اثر ژل از بین رفت، برای تزریق مجدد اقدام کنند.

خطرات زاویه سازی فک با تزریق ژل

زاویه سازی فک با تزریق ژل معمولا به عنوان یک روش ایمن در نظر گرفته می‌شود. با این وجود، برخی از عوارض جانبی شایع تزریق‌ ژل به شرح زیر می‌باشند:

  • کبودی
  • خونریزی خفیف
  • قرمزی
  • تورم

 برخی از عوارض جانبی شدید که در موارد نادر رخ می‌دهند عبارتند از:

  • عفونت
  • آسیب دیدگی عصب
  • آسیب دیدگی پوست

انواع روش های زاویه سازی فک

۱-زاویه سازی فک با ژل

ابتدا آناتومی صورت توسط پزشک مورد بررسی قرار می گیرد و قسمت هایی که نیاز است مشخص می شود. بعد بسته به نوع ژل انتخابی تزریق انجام می شود. تزریق باید به اندازه و با دقت لازم انجام شود.

۲-زاویه سازی فک با تزریق چربی

در روش تزریق چربی که یکی از بهترین روش های زاویه سازی چانه و فک است به صورت سرپایی و با بی حسی موضعی انجام می شود، چربی های اضافه از یک قسمت بدن گرفته شده و پس از آماده سازی چربی، به نواحی از فک که توسط پزشک مشخص شده است تزریق می شود، چربی های تزریق شده معمولا تا چندین سال ماندگاری دارند.

۳-زاویه سازی فک با نخ

زاویه سازی با نخ هم از محبوب ترین روش های استفاده شده در زاویه سازی فک است. در این روش ابتدا پزشک  نواحی ورود  و خروج نخ را بر روی صورت را مشخص می کند، سپس با سوزن های  مخصوص اینکار، نخ ها را وارد قسمت های مورد نظر می کند و پس از خروج، نخ ها را گره و آن را زیر پوست مخفی میسازد.

استفاده از نخ باعث لیفتینگ می شود.  این روش هیچ گونه عارضه ای ندارد و باعث ایجاد زخم  بر روی نواحی نمی شود.

۴-زاویه سازی فک با بوتاکس

در  روش بوتاکس تزریق به قسمت های از چانه تزریق می شود تا کوچک تر به نظر آید.این روش برای کسانی که میخواهند قسمت پایین صورت آنها صاف و کشیده به نظربرسدو یا افراد دارای فک مربعی مناسب است.

اقدامات قبل از زاویه سازی فک

-حداقل دو هفته قبل از زاویه سازی از نوشیدن الکل خودداری کنید.
-حداقل دو هفته قبل از زاویه سازی از دخانیات خودداری کنید.
-از برخورد با بیماری‌های جسمانی خودداری کنید.
-آمادگی نسبت به  بروز حساسیت‌، قرمزی، و تورم خفیف در ناحیه تزریق.
-در میان گذاشتن در صورت استفاده از دارو های خاص، با پزشک.

مراحل زاویه سازی فک

-در ابتدا محل مورد نظر با استفاده از کرم های بی حسی موضعی سرد می شود.
-متقاضی با توجه به ژل انتخابی خود و بنا به صلاحدید پزشک، فیلر حاوی ژل را آماده می کند.
-چگونگی انجام این فرایند قبل از تزریق، صورت به صورت کامل از طرف پزشک کانتور می شود.و تزریق صورت می گیرد.
-نتیجه ی حاصل از آن بلافاصله بعد از تزریق قابل مشاهده می باشد.

زاویه سازی فک مناسب چه کسانی است

بعضی مواردی که متقاضیان باید مراجعه کنند:
-اگر دارای فک عریض و پهن هستند.
-اگردارای فک مربعی شکل هستند.
-اگر دارای چانه دایره ای شکل هستند.
-اگر دارای گونه های لاغر هستند.
-اگر دارای خط فک زاویه دار هستند.
– و خانم هایی که فک آنها حالت مردانه دارد.

زاویه سازی فک مناسب چه کسانی نیست

-اگر دارای صورت خیلی لاغر یا خیلی چاق هستند.
-اگر  دچار افتادگی پوست هستند.
-اگر  فک پایینی کوچکی دارند.
-اگر که صورت گرد و چاق دارند.
-اگر که گونه های کوچکی دارند.
-اگر که بینی بزرگی دارند.
-اگر  چانه ای با حالت عقب رفتگی دارند.
-اگر که گردن چاقی دارند.
-و اگر  قسمت بالای صورتشان نسبت به قسمت پایین کوچک است.

پرسش‌های متداول

ماندگاری فیلر فک چقدر است؟

2سال. نتایج تزریق فیلر فک بلافاصله مشخص می‌شوند. نتایج آن در افراد مختلف متفاوت خواهد بود، اما معمولاً ماندگاری فیلر 2سال است.

برای تزریق فیلر به فک، چند سرنگ فیلر لازم است؟

2-4 سرنگ. اکثر افراد برای زاویه‌سازی فک با فیلر، 2-4 سرنگ لازم دارند تا فکشان برجسته و زیبا شود. افرادی که تغییرات کمتری می‌خواهند، به فیلر کمتری نیاز خواهند داشت.

آیا فیلر برای فک مناسب است؟

بله. فیلر می‌تواند باعث برجسته‌تر شدن خط فک و زاویه‌دهی به آن شود.

دوران ریکاوری فیلر خط فک چقدر طول می‌کشد؟

اکثر تورم ناشی از تزریق فیلر پوستی 2-3 روز بعد از تزریق برطرف خواهد شد. در نظر داشته باشید 2-4هفته بعد از تزریق، همچنان تورم کمی احساس خواهید کرد.

آیا فیلر فک جابه‌جا می‌شود؟

اگرچه امکان جابه‌جایی فیلرها وجود دارد، اما با مراجعه به پزشک معتبر و ماهر می‌توانید احتمال این عارضه‌ی جانبی را به حداقل برسانید. اگرچه جابه‌جایی فیلر نادر است، اما اگر فیلر توسط فردی تزریق شود که معتبر و ماهر نیست، احتمال این عارضه افزایش می‌یابد.

چقدر طول می‌کشد تا فیلر فک تثبیت شود؟

در تزریق فیلرهای پوستی حداکثر باید 14روز صبر کنید تا فیلر تثبیت شود.

چطور می‌توان غبغب را با فیلر برطرف کرد؟

فیلرهای مختلفی برای اصلاح نواقص و برطرف کردن غبغب وجود دارند. رایج‌ترین درمان با فیلر، استفاده از فیلرهایی است که هیالورونیک اسیدی هستند (مانند ژوویدرم). رفع غبغب با استفاده از تزریق فیلر امکان‌پذیر خواهد بود.

سوالی دارید ؟ با من صحبت کنید
ارسال