از بین بردن غبغب

غبغب

افراد بسیاری هستند که از چربی چانه و گردن یا به اصطلاح غبغب خود ناراضی هستند و به دنبال راهی برای از بین بردن آن هستند . حتی این افراد سعی در پنهان کردن غبغب با روسری و حتی یقه لباس خود دارند و از داشتن غبغب خجالت زده می باشند . جالب است بدانید این مشکل با ورزش و رژیم غذایی نیز به راحتی قابل رفع نیست . بنابراین نیاز است که در کنار این روش ها ، از دیگر راه های از بین بردن غبغب استفاده کنیم .

غبغب در اثر جمع شدن چربی زیر پوستی در ناحیه بین چانه و گردن ایجاد می شود. معمولاً برخی افراد بیشتر در معرض این مشکل قرار دارند. در ادامه این بخش به رایج ترین دلایل ایجاد غبغب اشاره می شود.

از بین بردن غبغب این روزها حسابی در بورس است. برای همه ما داشتن چهره زیبا و متناسب اهمیت زیادی دارد. غبغب موجب می شود تا چهره فرد ناموزون به نظر برسد و شکل طبیعی صورت در ناحیه فک و چانه مشخص نباشد. هر چند که به نظر می رسد این موضوع بیشتر در افراد دارای اضافه وزن رخ می دهد، اما در بسیاری از مواقع حتی افراد لاغر و دارای وزن طبیعی نیز با این مشکل روبرو می شوند. اما علت ایجاد غبغب چیست؟ سریع ترین راه رفع غبغب چیست؟ در این مقاله می توانید با بهترین روش های از بین بردن غبغب و همچنین علت بروز این مشکل آشنا شوید.

علت غبغب چیست؟

غبغب در اثر جمع شدن چربی زیر پوستی در ناحیه بین چانه و گردن ایجاد می شود. معمولاً برخی افراد بیشتر در معرض این مشکل قرار دارند. در ادامه این بخش به رایج ترین دلایل ایجاد غبغب اشاره می شود.

  • چاقی و اضافه وزن
  • داشتن سابقه خانوادگی
  • شل شدن پوست در اثر افزایش سن
  • نوسانات وزنی
  • ضعف عضلات گردن
  • نقص ها و مشکلات ژنتیکی
  • پایین نگه داشتن سر
  • کوچک بودن یا عقب بودن چانه
  • عوامل ارثی و ژنتیکی

عوامل ارثی و ژنتیکی

در بسیاری از افراد به دلایل ارثی و ژنتیکی غبغب ایجاد می شود که این امر نتیجه تجمع لایه ای از چربی در ناحیه تحتانی صورت به صورت مادرزادی است. بسیاری از افرادی که برای درمان غبغب مراجعه می کنند به دلایل ارثی با این مشکل مواجهند. این عوامل وراثتی می توانند بر نحوه ذخیره چربی در بدن تاثیر بگذارند.

گاهی نیز به لحاظ آناتومی و استخوان بندی فرد، ساختار استخوان فک به گونه ای است که سبب ایجاد جلوه غبغب می شود. افرادی که به دلایل ژنتیکی با مشکل غبغب مواجهند، حتی پس از رژیم های لاغری و تمرینات مربوط به لاغری غبغب و به کار بردن روش هایی که به عنوان رفع غبغب در خانه شناخته می شوند، این معضل از بین نمی رود و از بین بردن آن عملاً با روش های خانگی در اکثر موارد بی نتیجه خواهد ماند.

افزایش سن

با بالا رفتن سن، متابولیسم (سوخت و ساز بدن) کاهش پیدا می کند. کاهش سوخت و ساز باعث کم حجم شدن عضلات بدن می شود؛ در نتیجه آن، استخوان‌ها ضعیف می شوند و پوست حالت ارتجاعی خود را از دست می دهد و این امر باعث به وجود آمدن غبغب می شود. با تحلیل رفتن بافت چربی زیر پوست و کلاژن پوست (که سبب قوام و کشیدگی ظاهر گردن می شود) غبغب آویزان می شود و سن افراد را بیشتر از واقعیت نشان خواهد داد که یکی از شایع ترین شکایات بسیاری از افراد دارای غبغب است.

ضعیف شدن عضلات بدن

گاهی عضلات بدن (از جمله عضلات صورت و گردن) دچار ضعف می شوند که این امر فارغ از سن و یا وزن افراد اتفاق می افتد. به همین دلیل است که گاهی افراد لاغر نیز با مشکل غبغب مواجه هستند. تغذیه نامناسب، وجود برخی بیماری ها مانند کم کاری تیروئید، ضعف غدد فوق کلیوی، نداشتن فعالیت و عدم تحرک از علل ضعیف شدن عضلات هستند.

کم کاری تیروئید

کم کاری تیروئید یکی از علل بروز چاقی و همچنین بروز غبغب در فرد است.

کمبود ویتامین و پروتئین در بدن

ویتامین ها و پروتئین ها در حفظ حالت ارتجاعی پوست و الاستیسیته نقش دارند. ویتامین های گروه ب و پروتئین کلاژن مهم ترین عوامل زیبایی پوست و حفظ حالت کشسانی پوست هستند.

چاقی

عادت های غذایی نادرست در زندگی و رژیم غذایی پرچرب باعث تجمع چربی در بافت های مختلف بدن از جمله در ناحیه غبغب می شود. رژیم غذایی مناسب و دوری از عادت های غذایی نادرست در کاهش تجمع چربی نقش مهمی دارند.

عادت های نادرست در سبک زندگی

عادت به پایین گرفتن سر و چانه به سمت پایین یکی از علل مهم ایجاد غبغب است. با ایجاد فشار مداوم به ناحیه زیر چانه، غبغب ایجاد می شود.

این مشکل علاوه بر اضافه وزن ، به دلیل ژنتیک و یا بالا رفتن سن نیز بوجود می آید. ما در این مطلب روش های شگفت انگیز در برطرف کردن غبغب به شما پیشنهاد می کنیم تا برای همیشه از شر این چربی ها خلاص شوید. دقت کنید که هیچ کدام از روش های زیر ، به تنهایی پاسخ گو نیست و برای گرفتن نتیجه نیاز به زمان زیادی می باشد که ممکن است از میزان حوصله شما فراتر باشد . بنابراین شما می توانید در کنار این روش ها ، از راه های از بین بردن غبغب در کلینیک استفاده کنید تادر زمان خیلی کمتری نسبت به استفاده از روش های خانگی ، نتیجه بگیرید .

ورزش و رعایت رژیم غذایی مناسب:

یکی از راه های از بین بردن غبغب ، ورزش و رعایت رژیم غذایی مناسب است . چرا که با این کار می توانید به وزن ایده آل برسید و در طی آن غبغب را از بین ببرید .

کنترل وزن علاوه بر از بین بردن غبغب ، می تواند به درمان بیماری هایی نظیر فشار خون بالا، و سکته قلبی بیماری های قلبی کمک کند .

تمرینات موجود در از بین بردن غبغب ، می تواند موجب تقویت عضلات گردن ، صورت و فک شود . از جمله این ورزش ها می توان به موارد زیر برای از بین بردن غبغب اشاره کرد :

کشش فک:

در این ورزش سر خود را به عقب خم کنید ، طوری که چشمانتان به سمت سقف باشد . سپس فک پایینی را به سمت جلو بکشید تا در ناحیه زیر چانه احساس فشار کنید . ۱۰ ثانیه این وضعیت را نگه دارید و سپس به حالت اولیه برگردید .

جمع کردن لب ها:

همانطور که سر شما به سمت سقف قرار دارد ، لب های خود را به حالت بوسیدن به جلو جمع کنید . سپس لب ها به محل اولیه بازگردد و دوباره این حرکت انجام شود تا در ناحیه غبغب احساس فشار کنید .

حرکت دست روی غبغب

سر خود را صاف نگه دارید و ب پشت دست از سمت داخل به بیرون ، دست خود را بکشید و این کار را با دودست انجام دهید . در روز هر ساعتی که فرصت کردید این ورزش را انجام دهید .

تمرین چرخش گردن:

این ورزش به این صورت است که سرتان را در جهت عقربه های ساعت به سمت جلو حرکت دهید و سپس خلاف جهت آن انجام دهید . بهتر است روزانه ۱۰ بار این حرکت را برای از بین بردن غبغب تکرار کنید .

شما میتوانید برای مشاهده نتایج بینظیر انواع راه های از بین بردن غبغب در کلینیک الیزه و همینطور ارتباط مستقیم با پزشکان مجموعه ، روی آیکون اینستاگرام سمت چپ همین صفحه کلیک کنید و وارد صفحه اینستاگرام ما شوید.

علاوه بر روش های بالا ، استفاده از ماسک های زیر نیز می تواند جزء راه های از بین بردن غبغب محسوب شوند.

رفع غبغب با هایفو

در هایفوتراپی غبغب امواج فراصوت سلول‌های پوست را گرم کرده و جمع می‌کنند و اگر غبغب در اثر افتادگی پوست باشد، از بین خواهد رفت. درواقع در این روش گرم شدن پوست صورت باعث تحریک سلول های پوستی شده و تولید کلاژن را بسیار افزایش می‌دهد و تجمع کلاژن‌ها در گردن و زیر چانه پوست را محکم می کند و بسیار خاصیت ارتجاعی می‌گیرد. کبد و سیستم لنفاوی وظیفه دفع سلول‌های چربی غیرفعال شده را بر عهده دارند. بنابراین سلامت این دو عضو در هایفوتراپی بسیار مهم است.

مزایا: برخلاف روشهای جراحی و لیزر، در این روش و بعد از انجام هایفو هیچ عارضه ای روی پوست دیده نمی شود و دوران نقاهت بسیار هم ندارد. انجام تنها یک جلسه هایفو باعث بهبودی و جوانسازی و رفع افتادگی به مدت یک تا سه سال می گردد و برخلاف لیزر نیاز به تکرار ماهانه و چندین جلسه‌ ندارد و از نظر اقتصادی بسیار کم هزینه تر و مقرون به صرفه تر می‌باشد.

مزوتراپی

در روش مزوتراپی، با استفاده از مقداری مواد حلال چربی را به درون پوست تزریق می‌کنند.

در سال ۲۰۱۵ سازمان بهداشت آمریکا استفاده از اسید دگزیکسولیک را برای عمل مزوتراپی تایید کرد. اسید دگزیکسولیک سبب جذب چربی‌های بدن می‌شود.

برای درمان غبغب شاید نیاز به ۲۰ تزریق یا حتی بیشتر در هر جلسه باشد. در کل به ۶ جلسه نیاز دارید. فاصله بین هر جلسه یک ماه است.

در صورت تزریق اشتباه، اسید دگزیکسولیک می‌تواند سبب آسیب جدی به اعصاب شود. تنها پزشکان پوست یا جراحان پلاستیک آشنا به این دارو می‌توانند آن را تزریق کنند.

عوارض جانبی مزوتراپی:

  • ورم‌کردن پوست؛
  • کبودی پوست؛
  • درد؛
  • بی‌حسی پوست؛
  • سرخ‌شدن پوست؛

جراحی غبغب (لیپوماتیک)

جراحی سابمنتوپلاستی(Submentoplasty)  یا همان لیپوماتیک یکی از روش‌های تقریبا قدیمی برای رفع غبغب است. دراین روش، پزشک متخصص یک شکاف کوچک زیر چانه ایجاد کرده و چربی‌های آن ناحیه را خارج می‌کند. امروزه با پیشرفت علم و کشف روش‌های جدیدتر وغیرتهاجمی این روش کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

لیپوساکشن غبغب

روش غیرتهاجمی دیگری مانند کویتیشن که برای رفع غبغب انجام می‌شود،  لیپوساکشن و خارج‌کردن چربی از ناحیه‌ی غبغب است که با بی‌حسی موضعی انجام می‌گیرد. این روش برای کسانی که جنس پوست خوب و محکمی داشته باشند، موفقیت‌آمیزتر خواهد بود.

لیفت غبغب با نخ

و اما لیفت با نخ برای درمان غبغب از راهکارهای بسیار کم تهاجم و البته بدون عوارض و بدون درد است و محبوبیت زیادی در میان مردم و جوانان دارد و با  بی حس کردن موضعی ناحیه مورد نظر برای انجام زیبایی و با نخ های پلیمری  قابل جذب و سوزنهای نازک قسمتهای شل شده که باعث ایجاد غبغب شدند را بالا می کشد و باعث سفتی  و جمع شدن افتادگی پوست زیر چانه و گردن می شود. گفتنی است علاوه بر لیفت غبغب ، رفع چین و چروک صورت و افتادگی آن نیز با لیفت نخ قابل درمان است. اما باید توجه کنیم که زیر نظر پزشک صورت گیرد.

در این روش جراحتی انجام نمی شود و 24 ساعت بعد از انجام لیفت فرد به روال عادی زندگی برمیگردد.

سوالی دارید ؟ با من صحبت کنید
ارسال